کرم ضد آقتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ | بررسی کامل
نوشته شده توسط : آرامیس

ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ ؟ تفاوت این دو ضد آفتاب با هم چیست و هر کدام چه مزایا و معایبی دارند ؟ استفاده از یک ضد آفتاب با کیفیت برای داشتن یک پوست سالم و با کیفیت امری ضروری است. اما برخی اواقات ممکن است در زمان خرید یک کرم ضد آفتاب با کیفیت با چالش هایی روبرو شوید. به همین دلیل در این مقاله به بررسی کامل تفاوت کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ می پردازیم.

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ در چیست ؟

از جمله مهمترین تفاوت های ضد آفتاب های رنگی و بی رنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

فرق ظاهری ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

کرم ضد آفتاب رنگی معمولا دارای رنگ دانه هتسند که پوست افراد مختلف تطابق پیدا می کنند. این محصولات سبب یدست شودن رنگ پوست می شوند.

کرم ضد آفتاب بی رنگ معمولا به رنگ سفید است  و بر روی پوست های تیره رد سفید ناخوشایندی باقی می گذارد.

پس اولین فرق بی کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگی این است که نمای طبیعی تری برای فرد ایجاد می نماید

تفاوت کرم ضد آفتاب بی رنگ با رنگی در محافظت از پوست

اشعه های مضر نور خرید UVB و UVA هستند. پوست ما با قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم نور خورشید آسیب می بیند و دچار لکه های تیره می شود.

باید بدانید که رنگدانه های اکسید آهن که در کرم های ضد آفتاب رنگی به کار می رود سبب یک فیلتر قوی در برابر نورهای مرئی عمل می کند و از آسیب رسیدن به پوستتان جلوگیری می نماید. در حالی که ضد آفتاب های بی رنگ از این مزیت بی بهره اند.

علاوه بر اشعه مضر نور خورشید، نور ساطع شده از صفحه مانیتور، تلویزیون، موبایل و … نیز برای پوست آسیب زا است. از دیگر تفاوت های کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ می توان به محافظت ضد آفتاب رنگی از پوست در مقابل نور آبی اشاره کرد. در حالی که ضد آفتاب های ساده و بی رنگ همچین ویژگی ندارند.

تفاوت کاربرد ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

اگر شما جزو کسانی هتسد که هر روز از لوازم آرایشی استفاده می کنید. بهتر است کرم ضد آفتاب رنگی را جایگزین کرم پودرتان کنید. این گونه علاوه بر محافظت از پوست خود، ظاهری درخشان و یکنواخت خواهید داشت.

اگر تمایل به استفاده از کرم پودر دارید بهتر است قبل از استفاده از کرم پودر از ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنید. توجه داشته باشید که کرم پودر های SPF دار نیز نمی توانند از پوست شما در مقابل اشعه های مضر نور خورشید محافظت کنند.

تفاوت در استفاده ضد آفتاب بی رنگ و رنگی

حتما باید در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از ضد آفتاب باید حداقل از 3 انگشت ضد آفتاب برای صورتتان استفاده کنید. این مسائله در باره هر دو نوع ضد آفتاب صدق می کند. اما توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از کرم ضد آفتاب رنگی ظاهری مصنوعی به پوسستان می دهد. اما ضد آفتاب های بی رنگ همچین مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد.

ضد آفتاب بی رنگ بهتر است یا رنگی ؟

حال که تفاوت های کرم ضد آفتاب بی رنگ و رنگی را می دانید. باید توجه داشته باشید که انتخااب بین ضد آفتاب رنگی و بی رنگ بستگی به نوع پوست و نحوه استفاده شما دارد.

برخی افراد بر این باور هستند که ضد آفتاب های رنگی باعث بروز لک می شود، اما این مسئله اشتباه است. اگر از کرم ضد آفتاب به مقدار کم استفاده کنید میزان محافظت آن از پوست شما کم می شود و در دراز مدت سبب ایجاد لک و پیری زود رس خواهد شد. پس استفاده از کرم ضد آفتاب دلیل ایجاد لک نیست بلکه استفاده مقدار کم از ان می تواند سبب آسیب رسیدن به پوست شما شود.

در مواقعی که در معرض مستقیم نور آفتاب هستید بهتر است از مقدار زیادی کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در چنین مواقعی توصیه ما این است که از کرم های ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنید. ولی در محیط های سر پوشیده استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی علاوه بر محافظت پوست می تواند ظاهری یکدست به پوست شما دهد.

معرفی چند کرم ضد آفتاب مناسب و با کیفیت در بازار

اگر به دنبال کرم ضد آفتاب می گردید گزینه های زیر می تواند برای شما مناسب باشد.

 

منبع : کرم ضد آقتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ | بررسی کامل





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: